Hlavní Modifikátory paliva Značkové palivo Kontakty
Modifikátory paliva
Zvyšujte efektivnost Vaší dopravy či provozu!
Jde o nový nástroj, který prakticky odstraňuje problém neúplného spalování paliva, a tím přináší snížení spotřeby paliva a zlepšení práce a výkonu motoru.

Modifikátor paliva TMD je určen nejen pro motorovou naftu, ale i pro lehký topný olej (LTO). Odděleně existují i Modifikátory paliva pro benzin, zkapalněný plyn, lodní palivo, námořní mazut, letecký benzin a kerosin.

Výrobky naší společnosti (modifikátory paliva) jsou vyráběny s využitím technologie NTS Соmplех – jedná se o inovativní vývojový systém, který umožnil zkombinovat novou generaci iniciátorů paliva s katalyzátory hoření, a to na bázi pouze organických sloučenin (bez přítomnosti kovů), neškodných pro vnitřní systémy spalovacích motorů.

Modifikátor paliva TMD zvyšuje rychlost a zdokonaluje proces spalování paliva, aniž by měnil chemickou strukturu paliva, nebo zvyšoval cetanové či oktanové číslo paliva.

Použití modifikátoru do vstupního paliva umožňuje získat modifikované palivo, které má tyto zásadní efekty:

Snížení spotřeby paliva
Díky dokonalejší reakci při spalování paliva je pro zachování stejného výkonu motoru (tj. pro ujetí stejné vzdálenosti) zapotřebí méně paliva. Základním přínosem při používání Modifikátoru TMD je právě snížení spotřeby paliva, deklarovaného v rozmezí 5–15%.
Zvýšení výkonu
Proces dokonalejšího spalování má za následek snížení chemických a tepelných ztrát, které se částečně přetváří do zvýšení výkonu motoru bez navýšení cetanového či oktanového čísla. Motor vykazuje tišší a hladší chod, zlepšují se studené starty.
Snížení škodlivých emisí
Díky inovativní chemické formuli palivo vyhoří prakticky v celém objemu, čímž se podstatně snižuje koncentrace škodlivých emisí ve výfukových plynech – oxidů dusíku (NOX) až o 30%, oxidu uhelnatého (CO) až o 20%.
Čištění spalovacího systému
Uvnitř motoru se ve spalovací komoře a na vrchní části válců postupně okysličuje a uvolňuje uhlík (karbon), a katalyzátor jej potom spolu s výfukovými plyny odvádí pryč. Trvalé čištění spalovacího systému, katalyzátoru a systému odvádění výfukových plynů má za následek i významné prodloužení životnosti motoru a katalyzátoru. Je třeba poznamenat, že na pístní kroužky a na spodní část motoru nemá použití Modifikátoru paliva TMD žádný vliv, tedy nemůže dojít k žádné netěsnosti z důvodu postupného odstraňování karbonu.
Běžné palivo
Hoří nerovnoměrně, shoří cca 70-80% objemu paliva.
Palivo s přidáním Modifikátoru TMD
Hoří rovnoměrně, shoří cca 98-99% objemu paliva.

Dalšími pozitivními efekty, spojenými s používáním Modifikátoru paliva TMD, jsou:

  1. Snížení kouřivosti až o 22,0 %, což svědčí o dokonalejším procesu hoření, čímž usnadňuje funkci filtru pevných částic a prodlužuje jeho životnost.
  2. Modifikátor paliva TMD účinně váže vodu v palivu. Jak známo, motorová nafta je hygroskopická, tedy absorbuje vodu v jistém omezeném množství z vlhkosti vzduchu nebo kondenzací v palivové nádrži. Kromě toho se voda může dostat do nafty při tankování paliva. Síla mezimolekulární interakce účinných látek v Modifikátoru TMD významně převyšuje sílu molekulární interakce molekul paliva, a proto Modifikátor TMD účinně váže vodu, která může být v palivu přítomna, a zabraňuje emulgaci (oddělení paliva a vody). V modifikovaném palivu se voda nehromadí v nádrži vozidla, naopak spolu s palivem se v bezpečném množství dostává do spalovací komory, a v těchto mikrodávkách dokonce zlepšuje spalovací proces paliva. Zabraňuje se tak tímto možným nákladným poruchám drahého zařízení.
  3. Z fyzikálně-chemické analýzy modifikované nafty vyplývá, že teplota varu modifikované motorové nafty je o několik stupňů nižší než u nafty nemodifikované, což svědčí o snadnějším a úplnějším odpařování modifikovaného paliva. Pokud se palivo lépe odpařuje, je proces spalování úplnější.
Základní informace, certifikace, bezpečnost
Výzkum v oblasti katalyzátorů paliva probíhá od poloviny 70. let. První oblasti, kde byly katalyzátory vyzkoušeny a použity, bylo letectví a kosmonautika.
Jedná se o přípravek, který se již mnoho let úspěšně vyrábí a dodává větším průmyslovým, dopravním a zemědělským podnikům ve formě koncentrovaného přípravku, používaného většinou k modifikaci nafty v nádržích vlastních čerpacích stanic, nebo k aplikaci přímo do nádrží nákladních automobilů, autobusů, traktorů, osobních aut a jiných dieselových strojů a mechanismů. Pro individuální použití se Modifikátor paliva TMD připravuje také ve formě tablet.
Označení nomenklatury Modifikátoru paliva TMD dle Celního sazebníku: KN 3811 900090 = Aditiva pro minerální oleje ostatní.
Dovoz a použití Modifikátoru TMD odpovídá Nařízení Evropské Unie ES 1907-2006 REACH, Nařízení EU 2018/830 a také Nařízení Evropské Unie-CLP o klasifikaci, označování a balení (ES č. 272/2008) – viz příslušný Bezpečnostní list (Safety Data Sheet), rovněž uvedený v příloze.
Hlavní problém, který řeší Modifikátor paliva TMD na bázi technologie NTS Complex, je praktické odstranění problému neúplného spalování paliva.
Modifikátor paliva TMD nemění fyzikálně-chemické vlastnosti motorové nafty. Byl vyvinut a vyrábí se na organické bázi, tedy neobsahuje žádné kovy, a je zároveň zcela inertní vůči jakýmkoliv kovům, jejich slitinám a jiným komponentům spalovacích motorů. Tento fakt potvrzují také výsledky laboratorních zkoušek Modifikátoru TMD, provedené Inspekčním a certifikačním orgánem SGS Praha, a zakotvené ve Zkušebním protokolu SGS č. 55728 včetně Hodnocení výsledků SGS ze dne 26.11.2020, rovněž uvedeném v příloze. Modifikátor paliva TMD se tedy může používat dlouhodobě.
Modifikátor TMD je naprosto bezpečný pro všechny typy motorů i jejich systémy vstřiku (EURO 5+, EURO 6). Koncentrace Modifikátoru TMD v motorové naftě je tak malá, že jakékoliv poškození je vyloučené. V nádržích vozidel, mechanismů ani v nádržích čerpacích stanic netvoří žádné usazeniny.
Vzhledově Modifikátor TMD připomíná málo viskózní kapalinu žluté barvy, snadno rozpustnou v uhlovodících.
Fungování Modifikátoru TMD je založeno na nuceném strukturování látek, které se zúčastňují oxidační reakce v plynné a tekuté fázi (majících před aplikací TMD chaotickou molekulovou strukturu), a které po aplikaci TMD vytvoří stabilní prostorové struktury, jejichž molekuly mají mezi sebou stejnou vzdálenost – viz Ilustrace molekulové vzdálenosti před a po použití Modifikátoru TMD.
Běžná nafta
Procesu hoření se zúčastňují pouze ty atomy uhlíku a vodíku, které se nacházejí na povrchu.

Centrální skupiny řetězců uhlovodíku nestačí shořet.
Modifikovaná nafta
Struktura seřazení molekul je rovnoměrná. Tato konfigurace zjednodušuje přístup kyslíku k molekulám uhlíku a vodíku.

Probíhá plné a rovnoměrné hoření paliva.
To má za následek výrazně komplexnější proces spalování uhlovodíků, který se maximálně blíží ideální reakci, zmenšují se tím chemické ztráty, způsobené následkem nedostatečného spalování, a tím dochází nejen ke snížení spotřeby paliva a snížení emisí škodlivin do ovzduší, ale také ke zvýšení účinnosti spalovacích motorů. Přitom, teplota výfukových plynů se nezvyšuje.
Balení, koncentrace a používání TMD
Modifikátor paliva TMD se pro průmyslové účely dodává v tekutém stavu ve vysoké koncentraci (kdy 100 ml přípravku TMD-10.000 stačí na modifikaci 10.000 litrů motorové nafty, nebo 100 ml přípravku TMD-5.000 stačí na modifikaci 5.000 litrů motorové nafty).
Aplikace se provádí prostým vlitím příslušného množství Modifikátoru paliva TMD do napouštěcího hrdla nádrže firemní Čerpací stanice těsně před připojením stáčecí hadice ze zásobovací cisterny. Tímto způsobem se Modifikátor dopraví do nádrže ČS a částečně se promíchá. Dále již dochází k automatické samovolné “modifikaci“ motorové nafty během 20 až 40 minut, bez nutnosti míchání či jiných zásahů. Modifikátor se rovnoměrně “rozprostře“ v celém objemu dané nádrže.
Při první modifikaci se potřebné množství Modifikátoru určí ze součtu množství nafty v nádrži ČS a přivezeného množství, které se dočerpává do nádrže ČS z cisterny. Další modifikace se provádí podle množství nově přivezené nafty.
Modifikace nafty se může provést i prostým vlitím Modifikátoru paliva do nádrže ČS. V tomto případě doporučujeme použít 3-litrový kanystr s obsahem 2 litrů nafty, vlít sem příslušné množství Modifikátoru, krátce promíchat, a takto připravenou směs potom nalít do nádrže ČS. Opět dojde k automatické samovolné “modifikaci“ motorové nafty, bez nutnosti míchání či jiných zásahů.
Pro zákazníky, kteří nemají vlastní Čerpací stanici, máme připraveno menší balení tekutého Modifikátoru TMD, tj. lahvičky s nižší koncentrací. Tyto lahvičky slouží pro přímé vlití Modifikátoru do nádrže nákladního automobilu či jiného mechanismu těsně před tankováním paliva. Základními variantami jsou koncentrace, kdy jedna 100 ml lahvička stačí na modifikaci 50, 100, 200, 400 nebo 500 litrů nafty.
Při použití menšího množství se řiďte odměrkou pro dávkování na boku lahvičky. DODRŽUJTE PŘEDEPSANÉ DÁVKOVÁNÍ !!
Ukázky balení tekutého Modifikátoru TMD
Balení a dávkování TMD (v tekutém stavu)
a připravované varianty TMD-T (ve formě tablet)
Balení tekutého Modifikátoru
TMD
Typové označení tekutého
TMD
Koncentrace tekutého
TMD
určeno pro modifikaci litrů nafty
100 mlTMD-5050
100 mlTMD-100100
100 mlTMD-200200
100 mlTMD-400400
100 mlTMD-500500
100 mlTMD-5.0005.000
100 mlTMD-10.00010.000
Typové označení tablet
TMD
1 tableta

určeno pro modifikaci litrů nafty
10 tablet =
= 1 sáček
určeno pro modifikaci litrů nafty
TMD-T-2020200
TMD-T-5050500
TMD-T-1001001.000
TMD-T-2002002.000
Složení modifikátoru TMD
Dle normy STO 37342250-005-2013 je složení Modifikátoru TMD následující:
Dokumenty v příloze
  1. Bezpečnostní list (Safety Data Sheet) dle Nařízení ES 1907/2006 REACH a Nařízení EU 2015/830.
  2. Zkušební protokol č. 55728 Inspekčního a certifikačního orgánu SGS Praha a Hodnocení výsledků laboratorních zkoušek Modifikátoru paliva TMD.
  3. Protokoly provozních zkoušek Modifikátoru paliva TMD:
Prezentace - Modifikátory paliva
Skupina technologií "Organic Series ™"
Jsou určeny pro profesionální ochranu motoru a snížení spotřeby paliva ve spalovacích motorech.
Často kladené otázky
Má Modifikátor paliva všechny potřebné certifikace a registrace?
Odpověď:
Ano, Modifikátor paliva TMD splňuje všechny podmínky, potřebné certifikace a registrace pro distribuci v ČR a EU, zejména:
  1. Nařízení Evropské Unie ES 1907-2006 REACH, Nařízení EU 2018/830 a také Nařízení Evropské Unie-CLP o klasifikaci, označování a balení (ES č. 272/2008) – viz příslušný Bezpečnostní list (Safety Data Sheet) v příloze;
  2. Registrace produktu a hlášení směsi a jednotlivých látek v příslušných chemických registrech (Evropská chemická agentura ECHA, Registr CHLAP Ministerstva zdravotnictví ČR);
  3. Chemická analýza Inspekčního a certifikačního orgánu SGS Czech Republic, Praha (kovy, popílek);
  4. Etikety vypracované podle platné legislativy.
Může být Modifikátor paliva TMD nebezpečný pro dieselový motor?
Odpověď:
Ne, nemůže. Je vyroben výhradně na organické bázi, neobsahuje žádné kovy (ověřeno Zkušebním protokolem SGS Praha) a množství aplikovaného přípravku Modifikátoru paliva TMD je v porovnání s objemem modifikované nafty zanedbatelné. Jakékoli poškození motoru je tedy vyloučené.
Jak funguje Modifikátor paliva TMD?
Odpověď:
Fungování Modifikátoru TMD je založeno na nuceném strukturování látek, které se zúčastňují oxidační reakce v plynné a tekuté fázi (majících před aplikací TMD chaotickou molekulovou strukturu), a které po aplikaci TMD vytvoří stabilní prostorové struktury, jejichž molekuly mají mezi sebou stejnou vzdálenost. Tím se výrazně zlepší proces hoření, což má za následek úsporu paliva a ostatní zmíněné pozitivní efekty.
Co způsobuje úsporu ve spotřebě paliva?
Odpověď:
K úsporám ve spotřebě paliva dochází v důsledku zlepšeného spalování paliva. Pokud je vůz/motor poháněn modifikovaným palivem, zvýší se dojezd o 5-15% oproti běžnému palivu, tedy dochází v tomto poměru i k úspoře paliva.
Odkud se bere dodatečný výkon?
Odpověď:
Běžné palivo se spaluje ve spalovací komoře motoru, kdy shoří cca 70-85% objemu paliva, zbytek se spaluje v katalytickém systému a odchází ve formě sazí (uhlíku) výfukovým systémem. Vylepšené palivo s použitím Modifikátoru paliva TMD na bázi technologie NTS Complex hoří s minimálními ztrátami (shoří cca 98-99% objemu paliva). Tepelná energie, která se obvykle ztrácí v důsledku neúplného spalování, jde právě na zvyšení výkonu motoru.
Proč je modifikované palivo výrazně ekologičtější než běžné palivo?
Odpověď:
V důsledku úplného spalování paliva se snižují emise uhlíku a oxidu uhelnatého. Dochází také k výraznému snížení emise oxidů dusíku a sazí. Koncentrace škodlivých látek ve výfukových plynech se může snížit až o 30 %.
Opravdu se modifikace nafty může provádět prostým vlitím Modifikátoru paliva TMD do nádrže ČS či nádrže auta?
Odpověď:
Ano, Modifikátor paliva provádí “samovolnou“ modifikaci nafty, kdy se účinné složky “rozprostřou“ v celém molekulovém objemu nafty, bez nutnosti míchání či jiných zásahů. Proces modifikace se však urychlí vlitím Modifikátoru TMD do vstupního hrdla ČS nebo hrdla nádrže auta těsně před zahájením čerpání nafty ze zásobovací cisterny nebo ze stojanu ČS.
Co se stane, když “nedodávkuji“ či “předávkuji“ množství Modifikátoru TMD?
Odpověď:

V případě, že “nedodávkuji“ potřebné množství Modifikátoru paliva TMD, bude úspora paliva a ostatní efekty nižší, než deklarované. Účinnost se snižuje nikoliv přímou úměrou, ale progresivněji.

V případě “předávkování“ zůstanou všechny efekty zachovány, ale k dalšímu zlepšení účinnosti již nedojde. Co je důležité – použití většího množství Modifikátoru TMD než je předepsané s sebou nenese žádné nebezpečí případného poškození motoru či jeho součástí.

Doporučení: dodržujte předepsané dávkování, ale v případě nutnosti je lepší modifikovanou naftu mírně “předávkovat“ než naopak.

Váže na sebe Modifikátor paliva TMD vodu?
Odpověď:
Ano, Modifikátor paliva TMD účinně váže vodu v palivu a zabraňuje emulgaci (oddělení paliva od vody). Voda se v nádrži nehromadí, naopak se spolu s palivem v bezpečném množství dostává do spalovací komory, a ještě dále zlepšuje proces hoření paliva.
Nebude Modifikátor paliva TMD “plavat na hladině“ motorové nafty, když nositelem aktivních látek je olej?
Odpověď:
Nikoliv. Nafta a olej jsou sousední frakce při rafinaci ropy. Nafta je proto velice dobrým rozpouštědlem pro olej. Kromě toho, součástí Modifikátoru TMD jsou aktivní složky, které se silou vzájemného působení molekul velmi rychle samovolně rozprostřou v celém objemu motorové nafty.
Co zvyšuje životnost motoru, katalyzátoru, výfukového systému a oleje?
Odpověď:
Díky tomu, že palivo shoří v plném objemu, motor zůstává vždy čistý a pracuje při téměř ideálních podmínkách. To prodlužuje životnost motoru až o 30%. Díky úplnému spalování paliva ve spalovací komoře se také výrazně snižuje zátěž na olej, katalyzátor a výfukový systém.
Jakým způsobem umožňuje aplikace Modifikátoru paliva TMD prodloužení životnosti filtru pevných částic?
Odpověď:
Dokonalejší proces hoření paliva má za následek snížení kouřivosti až o 22%, což ve svém důsledku prodlužuje životnost filtru pevných částic.
Mohu používat Modifikátor paliva TMD trvale?
Odpověď:
Je to možné, a dokonce žádoucí! Na rozdíl od běžného aditiva, obsahujícího čistící prostředky (u kterého se nedoporučuje trvalé používání), se naopak používání Modifikátoru paliva TMD doporučuje používat trvale. Aby se dosáhlo optimálního účinku, je třeba dodržet předepsané dávkování.